BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 26, 2009

Cinta...




Apa makna ye cinta??? kadang2 orang kata cinta tu indah tp ada juga kadang2 org kata sakit n perit... bagi aku cinta tu perlukan kejujuran,pengorbanan dan keikhlasan...walau kita bercinta dgn orang yang lom pasti jd milik kita tetapi semua td mesti ada dalam sesebuah hubungan.. bg aku contoh yang paling terbaik adalah macam siti nurhaliza...biar bermacan tohmahan yang di beri pada dia tetapi tetap dengan cintanya pada datuk k...hmm kadang2 jodoh juga tu..walau prinsip kita cuba demand mcm pon dalam memilih bakal suami atau isteri tetapi bila dah di takdirkan bahawa itulah jodoh kita terpaksa juga terima kan.. aku yakin suatu hari nt aku dapat dapat hikmah di sebalik apa yang telah tertulis dalam soal cinta.. bg aku bercinta dengan orang yang lebih jauh berumur dgn kita mmg tidak memeningkan kepala dan penuh dgn kejujuran dan keikhlasan dalam bercinta..

bg pendapat aku la kalau bercinta dgn sama umur atau lebih tua setahun atau dua dr kita ni x ubah apa2 pon.malah kita pula sebagai perempuan yang lebih matang..kadang2 perangai kalah baby yang baru lahir..nak itu n ini...cukup sekadar sudah la..baru bercinta ja pon kan bukan sah suami isteri lg..tp lain pula perasaan kalau kita bercinta dgn lelaki yang lebih berumur banyak dgn kita...sentiasa menghomati kita..lebih selesa aku rasa..nak berjalan di hadapan orang ramai pon jika keluar makan atau shoping ke...tangan pon tidak dipegang..bukan maksudnya dia x menghiraukan kita tp dia hormati tu..faham2 la wahai kaum wanita..pilihan ada di tangan sendiri..kalau lebih2 time bercinta pon x guna sebab belom tentu dia itu bakal menjadi suami atau isteri kita..lelaki atau perempuan sama saja jika rugi..tetapi bg masyarakat kita jika diserahkan segalanya mestilah si perempuan akan rugi kan..tetapi lelaki pon sama juga dalam pandangan islam..x berkat kehidupan rumahtangga akan datang sebab hidup dalam kepuraan kepada isteri dan keluarga...hati pon x kan bahagia pon....

0 comments: